28/10
surogatkino

Kratki utorak: Novi svjetovi

Kratki utorak: Novi svjetovi
28. listopada u 21:00
 
Tuškanac u gostima u Surogatkinu: kratki filmovi po izboru Jelene Pašić.
Gost: Vladislav Knežević
 
Sfaĩra 1985-1895 (Ivan Ladislav Galeta), 1971-1984, 10', Vizija raja / Visão do Paraíso (Leonardo Pirondi), 2022, 16', Ljuta beba / Bébé Colère (Caroline Poggi, Jonathan Vinel), 2020, 14',
A.D.A.M. (Vladislav Knežević), 2014, 13'

Povijest kinematografije ne pripada samo povijesti umjetnosti, već i povijesti tehnologije. Otkriće filma krajem 19. stoljeća, prisjetimo se, dio je tehnološke revolucije, a spone između filma i tehnologije ostaju neraskidive sve do danas. Istovremeno, zbog svoje iluzionističke prirode i umjetničke komponente, film stvara neke druge, nove svjetove. Četiri ostvarenja okupljena u ovom bloku Kratkog utorka na različite načine razmatraju međuodnose filma i tehnologije, kreirajući pritom posve svježe univerzume: od antologijskog eksperimentalnog filma sfaĩra 1985-1895 Ivana Ladislava Galete, koji se referira kako na Kubricovu Odiseju tako i na točku koja markira početak povijesti kinematografije, pa do nagradom Oktavijan ovjenčanog filma A.D.A.M. doajena eksperimentalnog filma u Hrvatskoj Vladislava Kneževića, ujedno i autora jedinih stereoskopskih 3D filmova realiziranih na domaćem tlu.

U filmu Vizija raja brazilsko-američki redatelj Leonardo Pirondi propituje granice ljudske percepcije i mogućnosti širenja pogleda izvan područja fizičkog, objektivnog svijeta. Narativ koji polazi od legendarnog otoka koji su keltski moreplovci ucrtavali na karte u 14. stoljeću, 125 godina prije nego što su prvi Europljani stigli na tlo koje će potom biti prozvano Brazil, Pirondi spaja s istraživanjem suvremenih digitalnih krajolika, pri čemu koristi 16 te 35mm vrpce s 3D renderinge. Dinamične tehnološke promjene današnjice mogle bi aktualnom trenutku priskrbiti titulu novog doba velikih otkrića, a jedno od krucijalnih pitanja koja ta otkrića prate jest: što s ovim vrlim novim svjetovima virtualne realnosti i njegovim žiteljima u budućnosti? Maleni CGI protagonist animiranog filma Ljuta beba autorskog dvojca Caroline Poggi i Jonathana Vinela, čija su cyber ostvarenja nagrađivana i na nekima od najprestižnijih festivala, mogući odgovor na to pitanje sažima u ovom duhovitom nihilističkom ostvarenju.

S Vladislavom Kneževićem razgovara Jelena Pašić.

Postavke pristupačnosti