ANTJE EHMANN / GESTE RADA
27.01.2019. - 04.02.2019.
U sklopu programa dvanaestog izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma i Serija za invizibilno kino koje se od 20. siječnja do 4. veljače 2019. odvijaju u Zagrebu, umjetnica i kustostica Antje Ehmann predstavlja nekoliko programa za različite dispozitive pokretnih slika nadahnutih posljednjim rukopisom o fenomenologiji gesta filozofa medija i kulture Viléma Flussera. Flusserova ontologija i nomadologija slike, izmakla filmologiji, nadovezuje se na prošlostoljetnu liniju egzilske filozofije filma, kazališta, kulture Waltera Benjamina, Bertolda Brechta, Rudolfa Arnheima, Siegfrieda Kracauera. Njegova esencijalna Filozofija fotografije (1983.), jedina studija prevedena na hrvatski jezik, zrcali Benjaminove i Kracauerove teze, fotografija je prijelomna gesta tehničkih slika i prototip programiranog poslijepovijesnog svijeta.
U sklopu filmskog i galerijskog programa Antje Ehmann predstavili smo niz eseja za kino Haruna Farockija, od dekodiranja slika i gesta u dijalogu s Vilémom Flusserom Ključne riječi, ključne slike. Razgovor s Vilémom Flusserom (Schlagworte – Schlagbilder. Eine Gespräch mit Vilém Flusser, 1986.) do radova Dvije staze (Zwei Wege, 1966.), Srebro i križ (Das Silber und das Kreuz, 2010.) i Zatvorske slike (Gefängnisbilder, 2000.).
Antje Ehmann će otvoriti izložbeni program 27. siječnja 2019. u dvorani KIC-a, izvedbom online arhiva gradskih portreta Rad u jednom kadru (Eine Einstellung zur Arbeit| A Labour in a Single Shot) koje je osmislila i radila s Harunom Farockijem u radioničkoj formi, pod egidom jednominutnih činjeničnih filmova braće Lumière, od 2011. do 2014., a od 2017. godine s video umjetnicom Evom Stotz. Autorica će radna pitanja projekta povezati s Flusserovom fenomenologijom gesta: “Subjekt ispitivanja bio je ‘rad’: plaćeni i neplaćeni, materijalan i nematerijalan, bogat tradicijom ili posve nov. Gotovo svaka forma rada je ponavljajuća. Kako pronaći početak i kraj? Većina radnih aktivnosti događa se iza zatvorenih vrata. Često rad nije samo nevidljiv nego i nezamisliv.”
Izložba Antje Ehmann u KIC-ovoj Galeriji na katu od 27. 01. - 4. 02. 2019. obuhvaća dvije video instalacije: Farockijevu koreografiju gesta i prostora sjećanja Transmisija (Übertragung,2007.) i gradski portret kroz njegove geste rada, Marseille – Portret grada u filmovima Rad-u-jednom-kadru(Marseille – Portrait of a city composed by Labour-In-a-Single-Shot films, 2018.), 21 film radionice A Labour in a Single Shot koju su Antje Ehmann i Eva Stotz vodile u Marseillu u ožujku prošle godine.
Antje Ehmann je video umjetnica i kustosica, članica odbora Instituta Harun Farocki u Berlinu. Koautorica je niza radova i izložbi s Harunom Farockijem, između ostalog Film kao nikad ranije (Kino wie noch nie, 2016.), War Tropes (2011.), Proždirati ili letjeti (Fressen oder Fliegen, 2008.) te kolektivnog radioničkog projekta Rad u jednom kadru (Eine Einstellung zur Arbeit, 2011.-2014.) s više od 400 jednominutnih filmova na temu rada, snimljenih u 15 gradova širom svijeta. Autorica je brojnih tekstova, urednica knjiga i publikacija, npr. Harun Farocki, Another Kind of Empathy (s Carlesom Guerrom, 2016.), Harun Farocki. Against What? Against Whom? (s Kodwom Eshunom, 2009.), Serious Games. War – Media – Art (s Ralfom Beilom, 2011.). Neki kustoski projekti: Harun Farocki. By other Means (s Carlesom Guerrom, n.b.k. Neuer Berliner Kunstverein, Berlin, 2018.), Harun Farocki. Another Kind of Empathy (s Carlesom Guerrom, Fundació Antoni Tàpies, Barcelona, 2016.), Harun Farocki. What is at Stake (s Carlesom Guerrom, IVAM, València, 2016.), Labour in a Single Shot (Venice Biennale 2015.).
Prikazivanje radova omogućili su Harun Farocki GbR, Antje Ehmann, Anna Faroqhi, Lara Faroqhi.