Nakon više od mjesec dana filmsko-izložbenog programa Irena Vrkljan – Harun Farocki: FILM NIJE NA PRODAJU koji je supostavio berlinske filmove eseje Irene Vrkljan i Haruna Farockija, njihove portrete umjetnika i portrete grada Berlina iz dvostrukog motrišta – ovdje i drugdje, pozivamo vas na završni razgovor u čijem su fokusu lutanja između dvaju svjetova Irene Vrkljan – filmskog i literarnog.
Razgovor pod naslovom IRENA VRKLJAN: ABC FILMA ESEJA preuzima dijalošku strukturu kratkog abecedarija koju su napisali Harun Farocki i Christa Blümlinger o rekonfiguracijama slike i teksta u Farockijevom filmskom esejizmu, eseju kao formi koja misli i imanentno je kritička. Ali, “Svaka krtika je ustvari nebitna i neprecizna. Radi se o stavu”, piše Irena Vrkljan. “San o bijelom filmskom platnu je odsanjan. I tek odavde bi se moglo početi vraćati oštrinu istrošenoj supstanci slike.” Toposi filma eseja Irene Vrkljan vraćaju oštrinu istrošenoj supstanci slike.
Sudjeluju: Diana Nenadić – filmologinja, filmska kritičarka i prevoditeljica, urednica naklade i kustosica filmskog arhiva Hrvatskog filmskog saveza; Marija Ott Franolić – neovisna književna teoretičarka i kritičarka, doktorirala na ženskim dnevnicima, ženskoj povijesti i svakodnevici; Marko Pogačar – pjesnik, esejist, prozaist i književni kritičar čije su knjige prevedene na desetak, a pojedinačni tekstovi na više od trideset jezika; Tanja Vrvilo – izvedbena umjetnica, filmologinja i filmska kustosica, pokretačica Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, predaje na Umjetničkoj akademiji u Splitu.
više...