MLADE I ODVAŽNE - Makedonski kratki filmovi

KINO

01.06.2022. u 19:00 h srijeda

U srijedu, 1. lipnja 2022. u 19 sati, u Kulturno informativnom centru održat će se projekcija recentnih makedonskih kratkih filmova (četiri igrana i jedan dokumentarni) u režiji mladih filmskih redateljica iz Republike Sjeverne Makedonije.

Filmovi su snimljeni u razdoblju od 2015. do 2021. godine i prikazani su na raznim svjetskim festivalima, a film „Sjeverni pol“ redateljice Marije Apčevske uvršten je u službenu selekciju kratkog igranog filma na festivalu u Cannesu 2021. godine.

Sociokulturni zamah koji ove mlade redateljice otvaraju u svojim filmovima čini ih odvažnim filmskim autoricama i društveno odgovornim filmskim profesionalkama. Svojim kratkim filmovima otvorile su teme koje su duboko intimne i sadrže biografske elemente. Ovi uradci, osim karakterističnog kritičkog pogleda u vizualnom arhitektonskom i scenskom prikazu, imaju i energiju pozitivne, optimistične linije radnje.

više...

EUROPANORAMA / EUROPSKI KRATKI FILMOVI - 8. i 9. lipnja

KINO

08.06.2022. - 09.06.2022.

Projekt EUROPANORAMA 2022 predstavlja izbor najnovijih europskih kratkih filmova različitih stilova i pristupa (animirani, eksperimentalni, igrani i dokumentarni film) mladih europskih filmskih redatelja i nudi uvid u suvremeno europsko filmsko stvaralaštvo.

Program EUROPANORAMA 2022. organiziran je u suradnji s Ljubljanskim međunarodnim festivalom kratkog filma i Transit Film Bazaarom.

Filmovi imaju engleske titlove.

Ulaz je slobodan.

više...

Sjećanja na budućnost – fiktivna arheologija mode

Galerija forum

10.06.2022. - 25.06.2022.

Dana 10. lipnja u 19 sati u Galeriji Forum, u Teslinoj 16 otvara se izložba fotografa Zvonimira Ferine i modne dizajnerice Nike Vrbice pod nazivom Sjećanja na budućnost – fiktivna arheologija mode.
Autori će izložiti fotografije i objekte koji predstavljaju neobične kreacije niza hrvatskih modnih dizajnera, stavljene u kontekst lažne arheologije. To znači da ih tumače iz neke daleke budućnosti u kojoj takve začudne kreacije poprimaju auru nečega nepoznatoga i tajanstvenoga. Oko njih se stvara nova mitologija, usporediva s danas izrazito nabujalim narativima o drevnim izvanzemaljcima koje je započeo Erich von Däniken knjigom Chariots of the Gods?, kod nas prevedenom kao Sjećanja na budućnost, iz 1968., gdje pronalazi dokaze za drevne kontakte izvanzemaljskih civilizacija s ljudima i za njihov utjecaj na gradnju impozantnih zdanja prošlosti, poput piramida. Današnje je vrijeme ispunjeno brojnim informacijama i dezinformacijama, a ovo dvoje umjetnika ironiziraju tu prezasićenost i nesigurnost u istinu koristeći se lažnom arheologijom kao metodom imaginativne naracije i kreacije umjetničkih djela, poput Damiena Hirsta na čuvenoj izložbi u Zbirci Pinault u Veneciji 2017.

više...

JEZIK JE VIRUS - Instalacija na temu policentričnosti jezika Istraživanje i teza: Snježana Kordić

GALERIJA NA KATU

10.06.2022. u 20:00 h petak

U petak, 10. lipnja 2022. u 20 sati, u Galeriji na katu, otvara se izložba Jezik je virus. Koncept pod umjetničkim vodstvom kustosa izložbe Emila Matešića, nastao je kroz razgovor s lingvisticom Snježanom Kordić kako bi se uz pomoć poznatih metoda na jednostavan način prenijela složena priča o jezicima kojima se govori na post YU prostorima i posljedicama manipulacije istima.
Godine 2010., hrvatska lingvistica dr. sc. Snježana Kordić uvela je u medijski prostor tezu da je jezik koji se govori u Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Crnoj gori, jedan te isti, policentričan u formi, a preimenovan u imena s nacionalnim oznakama uslijed političkih događaja tijekom „održavotvorenja“ pojedinih naroda i na koncu stvaranja novih nacionalnih država.
Instalacija u GNK koristi tipičan postupak readymade-a u kombinaciji s informacijsko edukacijskim tekstom o policentričnom modelu jezika na post jugoslavenskim prostorima.
Ovim radom i samim konceptom davanja prostora za izlaganje kulturnim radnicima koji nisu isključivo i jedino umjetnici, GNK pokazuje demokratski i otvoren pristup prema društvenim pojavama koje se možda mogu prikazati kroz izražajna sredstva tipična za 'postskulpturno' izražavanje.

više...

TRIBINA: CAMUS, POTOMSTVO SUNCA / Izv. prof. dr. sc. Maja Vukušić Zorica

Tribine

14.06.2022. u 19:00 h utorak

Camus, nezaobilazna referenca hrvatskih čitatelja francuske književnosti, osuvremenjen je u doba pandemije kroz "Kugu". Od najpoznatijeg "Stranca" i njegovog predšasnika, "Sretne smrti", do alegorijskog "Pada" i autobiografskog "Prvog čovjeka" koji se trebao zvati Adam, Camus je u nas ponajprije poznat kao romanopisac i dramatičar, i nesretno preminuli nobelovac koji je volio Nietzschea i Dostojevskog. Pisac koji je vlastiti opus podijelio na dva ciklusa, apsurd i pobunu, u usporedbi sa svojim suvremenikom, Sartreom, ponajprije je humanist koji se protivi totalitarizmima.

Posthumno tiskanje više od deset knjiga Camusove korespondencije daje naslutiti da Camus još nije rekao svoju posljednju riječ.

Njegova prepiska s pjesnikom i prijateljem Renéom Charom, jednim od omiljenih pjesnika filozofa 20. stoljeća, nastavlja se i u knjizi "Potomstvo sunca", koja prikazuje i malo drugačijeg Camusa.

Iz zajedničke strasti prema francuskom departmanu Vaucluse rađa se slika Camusa kao pisca fragmentarne i poetske fakture koja, nakon djetinjstva u Alžiru, iskušenja siromaštva, nogometa, susreta sa školom i iskustva rata i nepravde, podsjeća kako na kraju ipak ostaje sunce, svjetlost i nada. Od Prvog čovjeka do Potomstva sunca, Camus, nasljedujući klasičnu tradiciju limpidnosti pročišćene rečenice i aforističkog izraza, promiče promišljenu jednostavnost suživota koji, onkraj očaja, odolijeva patetici.

više...